Przejdź do głównej treści

regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Smartney Grupa Oney S.A.

W Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną określamy zasady, na jakich świadczymy Usługi
na podstawie zawartej z Tobą Umowy o świadczenie Usług. Możesz korzystać z naszych Usług pod
warunkiem, że zapoznasz się z Regulaminem i zaakceptujesz jego postanowienia.

Regulamin udostępniamy Ci nieodpłatnie przed zawarciem Umowy o świadczenie Usług. Na Twoje
żądanie przekazujemy Ci go w pliku PDF. Do Regulaminu w każdej chwili masz dostęp również
w Serwisie internetowym.

Niektórych pojęć w Regulaminie używamy w konkretnym znaczeniu. Objaśniamy je w Słowniku na
końcu Regulaminu. W tekście zapisujemy je dużą literą. Zapoznaj się ze Słownikiem, aby właściwie
rozumieć postanowienia Regulaminu.

OGÓLNE POSTANOWIENIA


  1. W Regulaminie określamy:
    • rodzaje Usług, ich zakres i warunki, na jakich je świadczymy;
    • warunki, na jakich zawieramy i rozwiązujemy Umowy o świadczenie Usług;
    • wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym się posługujemy;
    • sposób, w jaki możesz składać reklamacje dotyczące naszych Usług.

RODZAJE I ZAKRES USŁUG


  1. Usługi, które świadczymy Ci na podstawie Regulaminu, polegają na tym, że:
    • prowadzimy Strefę Klienta, aby umożliwić Ci złożenie w niej Wniosku o Kredyt, zawarcie Umowy o Kredyt oraz monitorowanie jego stanu;
    • dajemy Ci dostęp do Umowy o Kredyt w postaci elektronicznej (lub jej kopii) i do wszystkich informacji związanych z Umową o Kredyt, zwłaszcza informacji o warunkach Kredytu i warunkach jego spłaty;
    • umożliwiamy Ci składanie dyspozycji związanych z Umową o Kredyt lub samodzielną zmianę niektórych danych;
    • umożliwiamy Ci monitorowanie stanu Kredytu oraz terminów jego spłaty;
    • ormujemy Cię o naszej ofercie i działalności.
  2. Usługi świadczymy Ci zgodnie z Regulaminem.

STREFA KLIENTA


  1. Zawsze, gdy logujesz się do Strefy Klienta, musisz użyć prawidłowego loginu oraz hasła. Loginem jest Twój adres e-mail lub numer klienta.
  2. Masz obowiązek z należytą starannością chronić swoje dane do logowania do Strefy Klienta. Nie możesz ich udostępniać innym osobom.
  3. Jeżeli stwierdzisz lub będziesz podejrzewać, że ktoś uzyskał lub mógł uzyskać dostęp do Twoich danych do logowania do Strefy Klienta, musisz nam to niezwłocznie zgłosić oraz zlecić jej zablokowanie. Musisz nam zgłosić również utratę, kradzież lub przywłaszczenie Twoich danych do logowania do Strefy Klienta.

WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG


  1. Zawieramy Umowę o świadczenie Usług po tym, jak:
    • złożysz Wniosek o Kredyt w Serwisie internetowym, w tym zaakceptujesz Regulamin, oraz
    • aktywujesz Strefę Klienta w taki sposób, że zalogujesz się w Serwisie internetowym, gdy otrzymaliśmy Twój Wniosek o Kredyt lub zawarliśmy Umowę o Kredyt poza Serwisem internetowym.
  2. My i Ty możemy wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. My wypowiadamy ją w taki sposób, że umieszczamy informację o wypowiedzeniu Umowy w Strefie Klienta i zawiadomimy Cię o tym na Twój adres email Ty wypowiadasz ją w taki sposób, że wysyłasz wypowiedzenie Umowy na adres kontakt@smartney.pl.
  3. Jeżeli my lub Ty wypowiemy Umowę o świadczenie Usług, to nie wpłynie to na ważność zawartych przez Ciebie Umów o Kredyt. Nie możesz korzystać ze Strefy Klienta po wypowiedzeniu Umowy o świadczenie Usług.
  4. Możesz odstąpić od Umowy o świadczenie Usług w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Aby zachować ten termin, wystarczy, że w tym czasie wyślesz nam oświadczenie o odstąpieniu na adres: kontakt@smartney.pl. Możesz, choć nie musisz, skorzystać ze wzoru oświadczenia, który jest załącznikiem do Regulaminu.

WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG


  1. Możesz korzystać z Serwisu internetowego, jeżeli:
    • masz urządzenie podłączone do Internetu i korzystasz z przeglądarki Mozilla Firefox 58, Google Chrome 60, Opera 20 lub Microsoft Edge 38 (lub ich nowszych wersji), a w wersji mobilnej ze smartfonu lub tabletu z systemem operacyjnym Android 4.1 lub iOS 9.0 (lub nowszymi);
    • masz włączone JavaScript i obsługę niezbędnych Plików cookies.
  2. Świadczymy Usługi z wykorzystaniem protokołu SSL, który zapewnia szyfrowane połączenie internetowe. Nasze strony internetowe rozpoczynają się od https://, co oznacza, że połączenie z nimi jest bezpieczne.
  3. Zalecamy, by urządzenie (np. komputer), z którego korzystasz, było wyposażone w legalne oprogramowanie, miało na bieżąco aktualizowane oprogramowanie antywirusowe i firewall (jeśli są dostępne dla Twojego urządzenia). Oprogramowanie instalujesz na podstawie oddzielnej umowy licencyjnej, którą zawierasz z jego licencjodawcą. Używanie starych lub nielegalnych wersji oprogramowania może być niebezpieczne.
  4. Nie możesz dostarczać treści, które:
    • są niezgodne z prawem, naruszają prawo, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego;
    • zawierają wirusy lub mogą wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów teleinformatycznych.

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH


  1. Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy te dane, aby realizować Umowę o świadczenie Usług przez czas jej trwania. Dane podajesz nam dobrowolnie, ale jeśli ich nie podasz, nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą Umowy o świadczenie Usług.
  2. Zasady ochrony Twoich danych osobowych określamy w dokumencie „Dane osobowe w Smartney Grupa Oney S.A.”, dostępnym w naszym Serwisie internetowym

ODPOWIEDZIALNOŚĆ


  1. Nie odpowiadamy (w zakresie dopuszczonym przez prawo) za szkody, które powstają, jeśli korzystasz z Serwisu internetowego oraz z Usług w sposób sprzeczny z prawem lub z Regulaminem.
  2. Mamy prawo czasowo zablokować lub zawiesić dostęp do Serwisu internetowego. Możemy to zrobić na czas, którego potrzebujemy, aby usunąć powstałe zagrożenia lub nieprawidłowości lub przeprowadzić prace serwisowe lub aktualizacyjne.
  3. O planowanym czasowym zablokowaniu lub zawieszeniu dostępu do Serwisu internetowego powiadomimy Cię z odpowiednim wyprzedzeniem m.in. za pomocą komunikatu w danym serwisie.

REKLAMACJE


  1. Możesz złożyć reklamację związaną ze świadczeniem przez nas Usług.
  2. W reklamacji:
    • podajesz dane, które pozwolą nam Cię jednoznacznie zidentyfikować;
    • opisujesz, czego dotyczy reklamacja, i
    • określasz, czego od nas oczekujesz w odpowiedzi na reklamację oraz w jakiej formie mamy Ci odpowiedzieć.
  3. Reklamację możesz złożyć:
    • na piśmie – osobiście w naszej siedzibie albo pocztą na adres naszej siedziby lub na adres do doręczeń elektronicznych ADE:PL-10169-39287-WUAJE-26;
    • elektronicznie – emailem na adres reklamacje@smartney.pl lub za pośrednictwem formularza na naszej stronie internetowej;
    • ustnie – telefonicznie pod numerem 22 528 88 88 albo osobiście w naszej siedzibie.
  4. Odpowiemy na Twoją reklamację niezwłocznie, w ciągu 30 dni od dnia, w którym ją otrzymaliśmy. Odpowiadamy na nią na piśmie. Na Twój wniosek możemy odpowiedzieć e-mailem.
  5. W szczególnie skomplikowanych sytuacjach, gdy nie możemy odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni, odpowiemy w ciągu 60 dni od dnia, w którym ją otrzymaliśmy. Poinformujemy Cię wtedy:
    • co jest przyczyną opóźnienia;
    • jakie okoliczności musimy ustalić, aby rozpatrzyć sprawę, i
    • w jakim przewidywanym terminie odpowiemy.
  6. Jeśli reklamacja nie dotyczy usług finansowych, które świadczymy, odpowiemy na nią w ciągu 14 dni od dnia, w którym ją otrzymaliśmy. W takiej sytuacji nie stosujemy terminów wskazanych w pkt 23–24.

ZMIANY REGULAMINU


  1. Możemy zmienić Regulamin tylko z ważnych przyczyn. Takimi przyczynami są sytuacje, w których wystąpi jedna z poniższych okoliczności:
    • zostaną zmienione, unieważnione lub wprowadzone nowe powszechnie obowiązujące przepisy prawa i w związku z tym musimy zmienić Regulamin;
    • zostaną wydane orzeczenie sądowe lub decyzja administracyjna, których rozstrzygnięcie dotyczy zapisów podobnych do zapisów Regulaminu i to zobowiązuje nas do zmiany Regulaminu;
    • przebudujemy lub rozbudujemy Serwis internetowy lub jego funkcjonalności oraz zmienimy wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu internetowego i w związku z tym musimy zmienić Regulamin;
    • konieczność usunięcia ewentualnych omyłek, błędów, niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu;
    • będziemy przeciwdziałać nadużyciom popełnianym przez użytkowników na naszą szkodę lub na szkodę innych użytkowników;
    • będziemy przeciwdziałać zagrożeniom związanym z korzystaniem z Usług, takim jak oszustwa, złośliwe oprogramowanie, spam, naruszenie danych, lub innym zagrożeniom dla cyberbezpieczeństwa;
    • wprowadzimy zmiany w nazwach, adresach, linkach lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu.
  2. Zmiany w Regulaminie będziemy wprowadzać w zakresie, jaki wynika z przyczyn, dla których je wprowadzamy.
  3. Zmieniony Regulamin dostarczymy Ci w taki sposób, że umieścimy go w Serwisie internetowym. Wyślemy Ci też e-mail z informacją o zmianie.
  4. Jeśli nie zgadzasz się na zmianę Regulaminu, w ciągu 14 dni od otrzymania od nas informacji o tej zmianie możesz wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług. Jeśli w tym czasie tego nie zrobisz, obowiązuje Cię zmieniony Regulamin.
  5. Regulamin w obecnym brzmieniu wchodzi w życie 28.06.2025 r.

SŁOWNIK


  1. W tabeli poniżej objaśniamy pojęcia, których używamy w Regulaminie w konkretnym znaczeniu i które zapisujemy w nim dużą literą.
PojęcieObjaśnienie
Kredytpożyczka, której Ci udzielamy na dowolny cel
MySmartney Grupa Oney S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Krakowiaków 44, 02-255
Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS 0000204413, NIP 5272429317, kapitał zakładowy
4 383 360,00 zł wpłacony w całości, adres e-mail: kontakt@smartney.pl
Pliki cookiesinformacje tekstowe zapisywane na urządzeniu, którego używasz, aby przeglądać
strony internetowe;
pozwalają nam one m.in. dostosowywać Usługi i treści w Serwisie internetowym do
Twoich indywidualnych potrzeb i preferencji oraz opracowywać statystyki
dotyczące korzystania przez Ciebie z Usług
Regulaminten Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Smartney Grupa
Oney S.A.
Serwis internetowyjedna z naszych dwóch stron internetowych, za pośrednictwem których
świadczymy Usługi; są to strony dostępne pod adresem www.oneyraty.pl i
www.smartney.pl
Strefa KlientaTwój profil w Serwisie internetowym, który zakładamy, gdy:
a) składasz Wniosek o Kredyt – jeśli robisz to w udostępnionym przez nas Serwisie
internetowym, albo
b) logujesz się w Serwisie internetowym i tym samym aktywujesz Strefę Klienta
– jeśli Umowę o Kredyt zawarliśmy z Tobą poza Serwisem internetowym.
Gdy zalogujesz się w Strefie Klienta, możesz ubiegać się o Kredyt za pośrednictwem
Serwisu internetowego
Tyosoba fizyczna (człowiek), która korzysta z Serwisu internetowego i zgodnie z naszymi wymogami może ubiegać się o Kredyt
Umowa o Kredytumowa pożyczki, którą my i Ty zawarliśmy na Twój wniosek po tym, jak sprawdziliśmy Twoją zdolność kredytową i oceniliśmy ryzyko kredytowe
Umowa o świadczenie Usługumowa, na podstawie której świadczymy Usługi
Usługiusługi, które udostępniamy w Serwisie internetowym i które nieodpłatnie
świadczymy Ci elektronicznie; wymieniamy je w pkt 2 Regulaminu
Ustawaustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
Wniosek o Kredytformularz, który zamieściliśmy w Serwisie internetowym; wysyłasz go nam, aby
zgłosić, że chcesz otrzymać naszą ofertę pożyczkową oraz zawrzeć Umowę o Kredyt