pytania i odpowiedzi

Poniżej zebraliśmy najczęściej zadawane pytania związane z pożyczką w Smartney.

Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie – śmiało, skontaktuj się z nami.

W ramach tej usługi możesz zawiesić spłatę łącznie nawet do 3 rat kapitałowo – odsetkowych, co oznacza, że jednorazowo możesz złożyć wniosek o zawieszenie do 3 rat.

Jeśli już zawieszaliśmy spłatę rat Twojej pożyczki, nie możesz złożyć wniosku ponownie.

Klienci kwalifikujący się do objęcia wsparciem:
Kwalifikujesz się do objęcia wsparciem, jeśli:

  • straciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu po 13.03.2020 r.
  • Twoja umowa kredytowa zawarta została przed 13.03.2020, a zakończenie okresu kredytowania przypada nie wcześniej niż 14.09.2020 r.
  • wypełniłeś Wniosek o zawieszenie wykonania umowy pożyczki i przekazałeś go do nas.

Jak złożyć dyspozycję o zawieszenie spłaty rat

Pobierz wniosek i wypełnij dyspozycję „Zawieszenie wykonania Umowy pożyczki.”

Uzupełniony wniosek prześlij na adres naszej Siedziby
Smartney Grupa Oney S.A.
ul. Krakowiaków 44
02-255 Warszawa

lub mailowo na adres e-mail:
kontakt@smartney.pl

O czym należy pamiętać:

  • koszty Twojej pożyczki nie będą wyższe, natomiast okres kredytowania wydłuży się.
  • informację o zawieszeniu rat przekazujemy do Biura Informacji Kredytowej.
  • możesz wycofać wniosek w terminie 14 dni od dnia jego złożenia i kontynuować umowę na dotychczasowych warunkach.
  • PAMIĘTAJ! Składasz wniosek pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Jesteśmy innowacyjną firmą pożyczkową zarejestrowaną od 18.09.2018 r. w rejestrze instytucji pożyczkowych prowadzonym przez KNF pod numerem RIP000408. Nie jesteśmy bankiem, ale należymy do Grupy Oney Bank, obsługującej ponad 7,6 mln klientów w 11 krajach i dlatego możemy zaoferować najwyższe standardy finansowania.

Naszą ambicją jest połączenie jakości tradycyjnej bankowości z uproszczonym systemem ubiegania się o pożyczkę. To właśnie dlatego stworzyliśmy produkt, który zawiera w sobie najlepsze cechy kredytu bankowego zapewniając jednocześnie minimum formalności podczas uzyskania pożyczki.

Proces wymaga minimalnego zaangażowania, jest transparentny i oparty na najnowszych technologiach. Oferujemy pożyczki na wysokie kwoty – do 150 tys. zł z terminem spłaty do 8 lat i co najważniejsze: na niespotykanie w tej kategorii, korzystnych warunkach cenowych!

Zanim powstał Smartney, na polskim rynku dostępne były głównie pozabankowe pożyczki charakteryzujące się wysokim oprocentowaniem czy ograniczoną kwotą, ale za to szybkim procesem kredytowym oraz pożyczki bankowe z korzystnym oprocentowaniem, ale złożonym procesem, który wymagał szeregu dokumentów i formalności.

Smartney tworzy nową jakość na rynku oferując klientom indywidualnie dopasowane, korzystne cenowo pożyczki na duże kwoty (do 150 tys. zł), które można otrzymać szybko, bez formalności, wprost ze swojego smartfona. Dzięki współpracy z licznymi partnerami proponującymi nowoczesne rozwiązania technologiczne, proces udzielania pożyczki jest szybki i prosty.

Oferta Smartney skierowana jest dla osób w wieku 21-70 lat, które posiadają rachunek bankowy. Nasi klienci, to ludzie, którzy cenią swój czas i pieniądze a jednocześnie szukają prostych i przejrzystych rozwiązań finansowych. Smartney to przede wszystkim nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące najnowsze technologie, które pozwala zaoszczędzić czas i uprościć życie.

Nie! W przypadku pożyczek do kwoty 8400 złotych takie dokumenty nie są potrzebne. Jeśli planujesz pożyczyć więcej, to dla Twojej wygody dokument potwierdzający Twój dochód powstanie całkowicie online.

Wystarczy, że w czasie wnioskowania zalogujesz się na konto bankowe, na które wpływa Twoje wynagrodzenie. Żadnego czekania na zaświadczenia u pracodawcy, żadnych papierków. Szybko i wygodnie!

Zgodnie z nowymi przepisami pytać musimy nie tylko o Twoje dochody, ale również o wydatki. Spokojnie, nie potrzebujemy żadnych dodatkowych zaświadczeń – a Twoja odpowiedź może być podana w zaokrągleniu.

Nie ma po co! Twoje dochody zweryfikujemy w 100% online w czasie krótszym, niż zaparzenie herbaty. Nie musisz kłopotać ani siebie, ani swojego pracodawcy – oszczędzasz na tym sporo czasu:)

Na prośbę naszych Klientów wprowadziliśmy opcję dodatkowej pożyczki równoległej w Smartney: Smartney BIS.

Usługa jest widoczna w Strefie Klienta dla wybranych Klientów z aktywnym kredytem konsumenckim i stale poszerzamy jej dostępność. Sprawdzaj systematycznie w Strefie Klienta możliwość złożenia kolejnego wniosku!

W Smartney wiemy, że czas to pieniądz, dlatego dbamy o to, aby zarówno wnioskowanie o pieniądze było proste i intuicyjne, jak i wypłata środków następowała tak szybko, jak to tylko możliwe.

Opracowaliśmy raport „Czas zlecenia wypłaty pożyczki klientom Smartney”. Wynika z niego, że w większości przypadków zlecenie wypłaty pożyczki w Smartney zajmuje mniej niż 4 minuty!

Raport dotyczy Klientów, którzy zawarli umowę pożyczki na www.smartney.pl w okresie od stycznia do czerwca 2020 r. i został przygotowany na podstawie danych określających czas od podpisania umowy pożyczki przez Klienta na stronie www.smartney.pl do zlecenia przez nas wypłaty pożyczki z systemu Smartney. Zgodnie z Raportem wypłaty pożyczki zlecamy:

  • 77% w czasie poniżej 4 minut
  • 6% w czasie między 5 a 15 minut
  • 5% w czasie między 15 a 30 minut
  • 12% w czasie powyżej 30 minut

Przygotowaliśmy szereg rozwiązań analitycznych opartych na najnowszych technologiach, które pozwalają na ocenę zdolności kredytowej na podstawie m.in. informacji udostępnianych z baz danych, z których także korzystają banki oraz firmy pożyczkowe. Tradycyjne dokumenty dochodowe zastąpiliśmy procesem zautomatyzowanej weryfikacji na podstawie rachunku bankowego, z czego możesz skorzystać przy wnioskowaniu o pożyczkę.

Dzięki tym rozwiązaniom mamy ambicje skrócić czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania nawet do jednej minuty. Warto podkreślić, ze decyzje podejmujemy w oparciu o dane i chcemy mieć pewność, że dostarczają nam one wartościowych informacji, które mogą wspomóc nas w wyborze najlepszych decyzji na Twoją korzyść. Nasz proces jest w pełni bezpieczny, dbamy o ochronę danych osobowych.

Tak, Smartney Grupa Oney S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Krakowiaków 44, 02-255 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS Nr 0000204413, NIP 5272429317, kapitał zakładowy 4.383.360 zł.

Formalnie, jako instytucja pożyczkowa jesteśmy wpisani do rejestru instytucji pożyczkowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego, działamy na podstawie Ustawy o kredycie konsumenckim oraz (jak każda firma pożyczkowa) podlegamy nadzorowi UOKiK.

Oprocentowanie Twojego kredytu konsumenckiego jest dostępne w każdej chwili po zalogowaniu do Strefy Klienta.

Harmonogram spłat jest przesyłany w mailu po zawarciu umowy. Dodatkowo harmonogram jest dostępny w każdej chwili po zalogowaniu do Strefy Klienta.

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta każdy klient ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej elektronicznie bez podania przyczyny w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy.

Aby pieniądze pojawiły się na Twoim koncie jeszcze szybciej, w Smartney korzystamy z usługi „Szybkie przelewy” Przelewy24. Kliknij i sprawdź, czy Twój bank jest na liście banków obsługiwanych przez Przelewy24 w ramach szybkich przelewów.

Wszystkie koszty kredytu dostępne są w formularzu informacyjnym, który znajdziesz na stronie głównej przy wyborze oferty a także w zakładce Dokumenty na naszej stronie.

Do złożenia wniosku, potrzebny będzie tylko Twój dowód osobisty. Potrzebny w przypadku pożyczek powyżej 8400 złotych dokument potwierdzający Twoje dochody wygenerujemy sami, w czasie wnioskowania o pożyczkę.

RRSO, czyli rzeczywista roczna stopa oprocentowania, to całkowity koszt kredytu wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym. Oprócz oprocentowania uwzględnia ona wszelkie prowizje, ubezpieczenia oraz inne opłaty, które spłacane są w ratach miesięcznych.

Oczywiście! W Smartney zawsze masz raty pod kontrolą i możesz spłacić kredyt wcześniej. Każdej spłaty możesz dokonać logując się do Strefy Klienta. Jeśli chcesz potwierdzić aktualną kwotę do spłaty, skontaktuj się z naszą infolinią: 22 528 88 88 (koszt połączenia wg taryfy Twojego operatora).

Po zalogowaniu do Strefy Klienta znajdziesz indywidualny numer konta. Jako metody płatności masz do wyboru szybkie przelewy oraz możliwość podpięcia karty debetowej, która pozwoli na automatyczną spłatę Twoich rat. Dla kart kredytowych opcja automatycznej spłaty nie jest dostępna.

Wygodne raty, atrakcyjne warunki i błyskawiczny proces to przepis na mądre finansowanie. To też gwarancja szybkich i udanych zakupów.

1. Jak mogę zwrócić zakup z pożyczką w Smartney?

Nic prostszego! Wystarczy, że zwrócisz swoje zakupy sprzedawcy. On w większości przypadków sam zwróci nam środki, a my zamkniemy Twoją pożyczkę i wyślemy Ci maila z potwierdzeniem.

Jeśli jednak sprzedawca przeleje pieniądze bezpośrednio na Twoje konto bankowe, możesz wykorzystać je do spłaty zobowiązania w Smartney. Zaraz po zaksięgowaniu wpłaty zamkniemy Twoją pożyczkę.

Szczegółowe zasady zwrotu znajdziesz w wiadomości otrzymanej od sprzedawcy lub na jego stronie www. Tam sprzedawcy opisują również, w jaki sposób możesz dokonać zwrotu zakupionego towaru.

2. Czy strona sklepu, na której dostępne są pożyczki www.smartney.pl jest na pewno zaufaną stroną?

Ze sklepami online współpracujemy wyłącznie za pośrednictwem platform takich jak PayU, Autopay. Wszystkie bardzo starannie dobierają partnerów. To najlepsza gwarancja wysokiej jakości.

Zawsze jednak warto poszukać w internecie opinii innych klientów na temat sklepu, w którym planujesz zrobić zakupy.

1. Otrzymałem formularz informacyjny. Co dalej?
Zaloguj się do Strefy Klienta, przeczytaj i zaakceptuj treść umowy i formularza informacyjnego. Akceptację potwierdzisz. 4-cyfrowym kodem, który wyślemy na numer telefonu podany podczas rejestracji.

2. Kiedy sprzedawca otrzyma środki?
Środki przekażemy sprzedawcy natychmiast po tym, jak podpiszesz umowę pożyczki.

3. Gdzie znajdę harmonogram spłaty?
Harmonogram wysłaliśmy Ci mailem razem z umową. Znajdziesz go też w Strefie Klienta.

4. W jaki sposób mogę spłacić ratę?
W Strefie Klienta znajdziesz indywidualny numer konta do spłaty pożyczki. Możesz tam również dokonać szybkiego przelewu i ustawić automatyczne spłaty rat, po podpięciu swojej karty debetowej.

5. Czy mogę spłacić pożyczkę wcześniej?
Oczywiście! Całkowitej spłaty zobowiązania możesz dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego na numer rachunku do spłaty rat. Jeśli chcesz potwierdzić aktualną kwotę do spłaty, skontaktuj się z naszą infolinią: 22 528 88 88.

6. Po dokonaniu całkowitej spłaty wysłano do mnie komunikat o spłaconej racie
W pierwszej kolejności księgowana jest bieżąca rata co powoduje wysłanie komunikatu o zapłaceniu raty. Cała reszta wpłaconej przez Ciebie kwoty księgowana jest na poczet spłaty pozostałej części pożyczki. O całkowitej spłacie poinformujemy Cię osobnym komunikatem.

7. W jaki sposób otrzymam umowę kredytową?
Umowę wyślemy Ci mailem. Dbamy o środowisko i unikamy papieru. Aby otworzyć załączniki użyj programu typu archiwizator (np: bezpłatny program 7-zip). Windows ma wbudowany podobny program. Hasło do otwarcia załączników otrzymasz od nas osobno.

Nie konsolidujemy naszych pożyczek. Dlaczego? Rata w Smartney już jest niska! Możesz za to skonsolidować swoje pozostałe zobowiązania, w jedną równie lekką ratę.

1. Czy w Smartney mogę skorzystać z wprowadzonych ustawą „Wakacji kredytowych”?
„Wakacje Kredytowe” wprowadzone na mocy Ustawy z dnia 07 lipca 2022r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom dotyczą wyłącznie kredytów hipotecznych. W Smartney udzielamy jedynie kredytów konsumenckich. „Wakacje kredytowe” nie obejmują więc naszych produktów.

2. W przypadku jakich kredytów przysługuje mi prawo do „Wakacji kredytowych”?
„Wakacje kredytowe” przysługują osobom spłacającym kredyty hipoteczne udzielone w polskich złotych, zaciągnięte w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.
Można z nich skorzystać tylko w stosunku do jednej umowy

3. Kto może skorzystać z „Wakacji kredytowych”?
Każdy, kto spłaca kredyt hipoteczny udzielony w polskich złotych i zawarł umowę kredytu hipotecznego przed 1 lipca 2022 roku. Smartney nie udziela kredytów hipotecznych zatem „Wakacje kredytowe” nie dotyczą naszych produktów.
Uwaga: Z „Wakacji kredytowych” nie mogą skorzystać osoby, których umowa kończy się przed 28 stycznia 2023 roku.

4. Kiedy można będzie zawnioskować o „Wakacje kredytowe”?
O „Wakacje kredytowe” możesz wnioskować w banku, który udzielił Ci kredytu hipotecznego po wejściu w życie podpisanej przez Prezydenta ustawy – czyli od 28 lipca 2022 roku. Smartney nie udziela kredytów hipotecznych zatem „Wakacje kredytowe” nie dotyczą naszych produktów.

5. Jak działają „Wakacje kredytowe”?
Dzięki „Wakacjom kredytowym”, możesz odroczyć spłatę swojego kredytu hipotecznego (jedynie kredytu hipotecznego i jedynie udzielonego w złotych na własne cele mieszkaniowe) łącznie o 8 miesięcy. Po dwa w trzecim i czwartym kwartale tego roku i po miesiącu w każdym kwartale 2023 roku. Tym samym możesz ulżyć swoim finansom. „Wakacji kredytowych” nie wlicza się do okresu kredytowania, co oznacza, że terminy przewidziane w umowie kredytu hipotecznego będą wydłużone o okres „Wakacji kredytowych”. Smartney nie udziela kredytów hipotecznych zatem „Wakacje kredytowe” nie dotyczą naszych produktów.

6. Jakie formalności muszę spełnić?
Jedyną wymaganą formalnością jest złożenie wniosku w banku, który udzielił Ci kredytu hipotecznego. Można to zrobić w formie papierowej lub elektronicznej. Wniosek powinien być dostępny w bankowości internetowej. Wersja na stronie Twojego banku powinna zawierać pola do wypełnienia. Każdy wniosek musi zawierać:

  • Oznaczenie konsumenta (np. Imię i nazwisko kredytobiorcy i dane umożliwiające jego identyfikację)
  • Oznaczenie kredytodawcy, tj. banku, który udzielił kredytu hipotecznego
  • Oznaczenie umowy np. Numer umowy kredytu hipotecznego
  • Wskazanie wnioskowanego okresu lub okresów zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego
  • Oświadczenie, że wniosek dotyczy umowy zawartej w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych

Liczy się data doręczenia wniosku do Twojego banku.

UWAGA: Jeśli chcesz w pełni skorzystać z „Wakacji kredytowych”, pospiesz się! Ustawa wchodzi w życie 28 lipca – więc żeby skorzystać z obu odroczeń w trzecim kwartale, musisz złożyć wniosek przed terminem swojej sierpniowej raty. Spłacasz raty 1 sierpnia? Na złożenie wniosku będzie tylko kilka dni!

Smartney nie udziela kredytów hipotecznych zatem „Wakacje kredytowe” nie dotyczą naszych produktów.

Rejestr Zastrzeżeń Numerów PESEL

Od 1 czerwca Smartney oraz inne instytucje finansowe będą weryfikować Twój numer PESEL w Rejestrze Zastrzeżeń Numerów Pesel prowadzonym przez Ministerstwo Cyfryzacji, celem sprawdzenia czy nie jest on zastrzeżony.

To, czy Twój numer PESEL jest zastrzeżony możesz sprawdzić na kilka sposobów. Przede wszystkim, możesz skorzystać z aplikacji mObywatel, lub uzyskać wszystkie informacje osobiście, w Urzędach Gminy. Jeśli wnioskujesz o pożyczkę, a Twój PESEL jest zastrzeżony, to również pożyczkodawca Cię o tym poinformuje – będziesz musiał cofnąć zastrzeżenie, by wniosek mógł zostać rozpatrzony, a pieniądze wypłacone.

Zastrzeganie PESEL to usługa, która może Ci pomóc zadbać o bezpieczeństwo w sieci. Żaden pożyczkodawca nie udzieli Ci pożyczki ani kredytu, w czasie gdy Twój numer jest zastrzeżony – jest to zatem świetna ochrona przed kradzieżą danych osobowych i niechcianymi kredytami. A jeśli potrzeba kredytowa się pojawi, to zastrzeżenie cofniesz w kilkanaście sekund.

Pamiętaj, że po cofnięciu zastrzeżenia konieczne będzie odczekanie 30 minut, zanim PESEL będzie można zastrzec ponownie.

Cofasz zastrzeżenie? Możesz to zrobić bezterminowo, lub też określić datę i godzinę, kiedy Twój PESEL automatycznie zostanie ponownie zastrzeżony. Świetna opcja, jeśli cofasz zastrzeżenie tylko po to, żeby zawnioskować o pożyczkę.

Zastrzeżenie PESEL możesz cofnąć osobiście (np. w Urzędach Gminy), lub szybciej i wygodniej – za pomocą aplikacji mObywatel.

Kiedy się do niej zalogujesz, wybierz na ekranie głównym opcję „Zastrzeż PESEL” – po jej kliknięciu możliwe będzie zobaczenie, kto sprawdzał Twój numer PESEL w bazie, oraz cofnięcie zastrzeżenia. Zajmie Ci to tylko kilkanaście sekund!

Pełną treść ustawy nakładającej na instytucje finansowe obowiązek korzystania z Rejestru znajdziesz na stronie Sejmu – poniżej podajemy link.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało strony z dodatkowymi informacjami na temat tej usługi.

Podstawa prawna:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230001394

Więcej informacji na temat Rejestru Zastrzeżeń Numerów PESEL znajdziesz m.in. na stronach Ministerstwa Cyfryzacji:

https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/rejestr-zastrzezen-numerow-pesel2

https://www.gov.pl/web/gov/zastrzez-swoj-numer-pesel-lub-cofnij-zastrzezenie